reklama

Prvý deň v Breste - Ako sa zúfalstvo striedalo s radosťou

Na môj Erasmus študijný pobyt som sa tešila už pár mesiacov. V máji mi definitívne potvrdili, že idem práve sem. Mestečko je menšie, má okolo 150 000 obyvateľov, z čoho väčšiu časť tvoria mladí ľudia a študenti. V okolí sa nachádza niekoľko univerzít, preto sem cestuje za štúdiom mládež z celého departmentu Finistére. Domáci vtipne konštatujú, že sú na skok od New Yorku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Moja cesta začala o 4 ráno v Bratislave. Ešte za tmy sme sa vybrali na letisko Viedeň. Všetko prebiehalo hladko. Aj mojich 40 kg batožiny som dotlačila až do vlaku. Tam sa mi náhodou prihovorila mladá Francúzka. Cestovala domov zo stáže v Ázii.

Rozprávali sme sa o krásach Kambodže, Laosu a porovnali si skúsenosti s ázijskými obchodníkmi. Povedala mi o typickom jedle v Breste. Sú to tmavé palacinky, crepes noir, ktoré tu majú svoj domov. Tmavé palacinky nesú svoje meno po čiernej múke, z ktorej sú vyrobené. Podávajú sa s vajíčkom, syrom a šunkou. Už sa neviem dočkať kedy sa vrhnem na lokálne dobroty a morské plody. Audrey mi dala tipy na spoločenské vyžitie, lokálnu knižnicu, či miesta, ktoré musím zaručene vidieť. Jedným z nich je aj ostrov pri pobreží. Tam sa chystám čoskoro.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príjemné privítanie vystriedal hnev. Keď som prišla na objednaný internát, nič nebolo ako malo byť. Únava a hnev sa zmiešali do zúfalstva. Chvíľu som mala chuť vziať kufre a odísť domov. Sadla som si a uvedomila si absurdnosť tejto myšlienky. Povedala som si, že to zvládnem. Nájdeme si nové ubytovanie a všetko bude v poriadku. Upršaný deň som skončila unavená, ale aspoň najedená v malej postielke.

Dnes ma zobudilo slnko svietiace cez strešné okno. Čaká ma prvý deň v škole a hľadanie bývania. Držte mi palce!

Petra Dzurovcinova

Petra Dzurovcinova

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

môj život v skratke:Vytrvalý hľadač otázok a odpovedí, svetobežník a nevinné kuriatko pre tých najbližšich. Prešla som si viacerými firmami, krajinami, spoločnosťami, z každej som si odniesla to najlepšie a ich posolstvo šírim do sveta. Svoje pozorovateľské schopnosti sem tam zneužijem vo svoj prospech, vždy s tými najlepšími úmyslami. Vo svojom živote chcem rásť, vidieť,cíťiť, spoznať a byť šťastná. Zoznam autorových rubrík:  KolumbiaAIESECRecenzieCestovateľské denníkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu