reklama

Druhý deň v Breste - Nádej na úsvite

Druhý deň bol pre nás zoznamovací. Spoznali sme viacero študentov z organizácie ISA - International Student Organization, ktorá sa tu v Breste stára o všetkých zahraničných študentov. Čakalo na nás povinné vybavovanie predplateného cestovného - bibus card, kde sa nám prihovoril mladý Poliak. Greg prišiel na našu školu študovať na letný semester. Zapáčilo sa mu natoľko, že si pobyt predĺžil o dalšieho polroka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
z ľava: Katrin (Nemecko), Mila (Rusko), Miška (Slovensko), Celine (Čína), ja
z ľava: Katrin (Nemecko), Mila (Rusko), Miška (Slovensko), Celine (Čína), ja 

Večer bol prelomový. Chcela som konečne vyriešiť zapeklitú situáciu s našim ubytovaním. Pauline, naša francúzska spojka, mi prekladala komunikáciu s našim domácim. Chceli sme nájsť dôkaz toho, že nám sľúbil rozkladaciu pohovku, a svoj sľub nesplnil. Tým by sme mali nárok na odchod a vrátenie zálohy (ktorá predstavuje mesačné nájomné). Avšak nič sme nenašli. V mailoch bolo napísané, že je možné mať rozkladaciu pohovku, ale nesľúbil jej poskytnutie. Stálo predo mnou ťažké rozhodnutie. Stratiť mesačné nájomné, alebo zostať a vyriešiť situáciu. Môj vnútorný boj vyvrcholil rozhodnutím zostať. Náklady na novú pohovku, periny a vankúše sú nižšie ako strata zálohy. S Miškou sme sa teda rozhodli, že ďalši deň ideme na nákupy.

Už na nás čakali len príjemné spoločenské povinnosti. Škola pripravila úvodné zoznamenie pre všetkých zahraničných študentov. Na terase školskej kafetérie opekali barbeque, pili sme francúzske víno a zoznamovali sa. V Breste sa stretol celý svet. Prekvapila ma silná čínska komunita. Cecile prišla z Číny študovať na bakalárske štúdium, tam sa naučila perfektne po francúzsky. Teraz ju čaká Master v angličtine. Priebojnosť a tužba presadiť sa v priamom prenose. Aj napriek tomu je to milé dievča. Mila prišla z Ruska na celé štúdium. Nechala doma priateľa a všetkých kamarátov. Na prvý pohľad pôsobí jemné a sladko, ale ma ostrý jazyk a je priama. Páči sa mi, že si ide za tým čo chce. Spolu so mnou a Miškou je na obrázku ešte Katrin. Na ukončenie bakalárskeho štúdia potrebuje byť dva semestre v zahraničí. Trochu som jej to závidela:-)

Čoskoro o mojom prvom dni v škole.

Petra Dzurovcinova

Petra Dzurovcinova

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

môj život v skratke:Vytrvalý hľadač otázok a odpovedí, svetobežník a nevinné kuriatko pre tých najbližšich. Prešla som si viacerými firmami, krajinami, spoločnosťami, z každej som si odniesla to najlepšie a ich posolstvo šírim do sveta. Svoje pozorovateľské schopnosti sem tam zneužijem vo svoj prospech, vždy s tými najlepšími úmyslami. Vo svojom živote chcem rásť, vidieť,cíťiť, spoznať a byť šťastná. Zoznam autorových rubrík:  KolumbiaAIESECRecenzieCestovateľské denníkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu