Ako sme točili našu prvú reklamu

Autor: Petra Dzurovcinova | 17.5.2009 o 14:00 | Karma článku: 4,39 | Prečítané:  1479x

Spolu s mojim kamarátom Braňom Dudášom sme sa rozhodli, že sa spoločne pustíme do súťaže Cannes Lions. Presnejšie túto súťaž vyhlásil Youtube. Mladí reklamní tvorcovia mali 48 hodín na to, aby vytvorili reklamu. Avšak až do piatkového večera - 15. mája, nikto netušil aké bude zadanie. Všetci, čo mali záujem dostať sa na jeden z najprestížnejších reklamných festivalov sveta Cannes Lions, museli rýchlo zmobilizovať svoje sily.

Časomiera nám presne určovala koľko času nám ešte zostáva. V briefe - zadaní sme mali niekoľko záchytných bodov. Vytvoriť maximálne 60 sekundový spot, ktorého súčasťou môžu byť len nami vytvorené videá, hudba, či fotky. Cieľom je odkomunikovať konferenciu OSN v Kodani zameranú na zmeny podnebia. Pri komunikácii to však nekončí. Tiež máme motivovať širokú verejnosť, aby navštívila stránky neziskovej organizácie Oxfam a pridali sa tak k hnutiu proti klimatickým zmenám.

Obaja máme radi výzvy, povedali sme si prečo to neskúsiť. Od našej účasti na Inšpirátorovi sme s Braňom vedeli, že do toho pôjdeme. Mali sme dosť času na to, aby sme tipovali koho si na nás Youtube pripraví. Téma globálneho oteplovania bola určite v našej top 5. Preto nebolo ťažké sadnúť si v sobotu poobede a vychrliť pár skvelých myšlienok. Zvážili sme si naše technické možnosti.

Nakoniec to vyhral jednoduchý a pritom vtipný nápad na sneh bez snehu. Vyzdobili sme dlážku umelým snehom.  Dohodli sa so Zuzkou, ktorá nám odvážne zapózovala. Jej úloha bola jednoduchá. V zimnej veste fúknuť umelý sneh do kamery. Keď však kamera postupila nižšie zisťujeme, že Zuzka má na sebe plavky. Jediná spomienka na sneh je kokos, ak sa nerozhodneme zmeniť náš prístup ku klimatickým zmenám.

Dosť bolo mojich opisov. Tu si to môžete celé pozrieť na vlastné oči. Ešte pripomeniem, že súťaž vyhráva to video, ktoré bude najviac sledované, hodnotené a komentované. Dúfam, že nám budete chcieť pomocť a zahlasujete za náš nápad.

Niekoľko faktov na záver:

  • pracovali sme 7 hodín, z toho 2 hodiny kreatívnych riešení, hodina a pol natáčania a zvyšok času sme strávili upratovaním a upravovaním videa (toto bolo pre nás začiatočníkov asi najťažšie)
  • za obeť nám padli 2 vankúše, 3 balíčky vaty a jedno balenie strúhaného kokosu
  • priestor nám poskytla moja obývačka a osvetlenie všetky prenosné lampy z môjho bytu
  • zistili sme, že logo Oxfam nie je až také user-friendly (to isté sa dá povedať aj o iMovie a vkladaní obrázkov)
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.


Už ste čítali?